van Genève naar Mont-Sion

Iets vóór 10 uur zegt de piloot 'we hebben de landing ingezet naar Genève. Het weer is zwaar bewolkt en 5 graden." Sinds we in Brussel opstegen waren er alleen maar wolken onder ons te zien. Het verwondert me dus helemaal niet. Maar wanneer de piloot door de wolken heen vliegt, zie ik onder mij spierwitte bossen met verse sneeuw op de bomen. Ik word toch een beetje ongerust nu. Ga ik hier wel kunnen wandelen? Wanneer we nog lager komen, ziet het dal er gelukkig heel wat groener uit.
Aan het station moet ik me even oriënteren. Al snel loop ik in de richting van de kathedraal, waar ik mijn stempel haal en het schelpje aan mijn rugzak bind. Na de GR5 start hier het tweede deel van de 7de diamant. 
Het is wel even lopen vooraleer ik Genève achter me laat. En dan nog is er veel asfalt bij. Net voor de grens met Frankrijk zet ik me even neer om te eten. In lang blijven zitten, heb ik geen zin, want er staat een koude, strakke wind. Van de regen en sneeuw die in de weersvoorspelling  stond, is er gelukkig geen sprake. Het grootste deel van de dag schijnt zelfs de zon.
20 km na mijn vertrek, begint het wat bergop te gaan. Het uitzicht wordt nog veel mooier, maar de wind ook sterker en kouder. Om 18h20 kom ik na een pittige wandeldag aan en ik ben aardig blij dat hij op deze manier verlopen is.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.