van Chazeaux naar Aumont Aubrac

Om 7 uur deze morgen doe ik de stopjes uit mijn oren en hoor ik het geluid van regendruppels die op de tent vallen. Die had ik helemaal niet zien aankomen. Ook de binnentent is nat van de condens en mijn slaapzak aan mijn voeten van tegen de binnentent te liggen. Het was zo onwezenlijk koud vannacht dat ik midden in de nacht mijn handschoenen uit de rugzak heb gevist en heb aangedaan om mijn handen toch maar iets warm te houden. 
Wanneer  alleen de tent nog dient weggestopt te worden, schud ik er eerst de grootste druppels af. Daarna gaat ze nat de zak in en ga ik ontbijten. Aan het toilet is het aanschuiven en maak ik een praatje met het Duitse koppel die in het hutje sliepen.
Om 9h00 ga ik op pad. De meeste tentbewoners staan nog bij hun tentje en de twee die al vertrokken zijn kom ik een uur later nog even tegen.
De tocht is naar mijn bescheiden mening aardig mooi. Op enkele druppels na valt er niet teveel regen uit de wolken 
Onderweg heb ik al eens gekeken naar de slaapmogelijkheden voor vanavond. Dat ziet er veel beter uit dan gisteren. Bij aankomst vindt ik dan ook meteen plaats en kunnen mijn benen na 36 km stappen een nachtje rusten.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.