van Golinhac naar Decazeville

Een korte etappe naar Conques zou het worden vandaag... tot ik deze morgen wakker werd. Toen besloot ik om mezelf uit te dagen. Wanneer ik voor 2uur in Conques zou aankomen en ik vind een slaapplaats in Decazeville, dan loop ik nog 20 km door. En zo gebeurde het alweer!
In de voormiddag is het aanvankelijk regenachtig. Maar het begint ook echt te regenen. En op de middag regent het zelfs flink door. Veel rusten zit er dus niet in. En aangezien ik best goed op tijd vertrokken ben, kom ik dus ook tijdig in Conques aan. Het is een speciale plaats. Het voelt er aan alsof de tijd geen vat op dit dorpje heeft gehad sinds de middeleeuwen. Na een bezoek aan de kerk, zet ik mij op de laatste droge stoel op het terras van de taverne recht tegenover de kerk. Binnen zit het vol. Met een koffie ben ik al tevreden. Daarna stap ik verder. Het gaat eerst erg stijl bergaf en daarna nog stijler bergop. Eenmaal boven gekomen lijkt het alsof Conques niet bestaat. Je ziet het helemaal niet liggen. Daarna wordt de weg ook erg eentonig. Zowat de rest van de dag loop ik langs of op een geasfalteerde weg bovenaan de berg. (Of over het plateau wanneer de dalen, kloven zijn.
Uiteindelijk daal ik af naar mijn bestemming. Een andere pelgrim komt me voorbij gereden als passagier in een auto. Ze stoppen even en vragen´of ik mee wil. Maar het antwoord is neen.
Om 19h45 kom ik aan. Volgens de vrouw van dit appartement kan ik pizza bestellen en is er niets anders open. De pizza bestellen lukt me niet en bus stap ik nog 2 km tot in de stad en na het eten terug.
Waar is mijn bedje? Ik kom eraan!

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.