Van La Gare naar Oumey

Wat heb ik vannacht zalig goed geslapen. Het werd misschien wel eens tijd. Aan de ontbijttafel is het alweer gezellig. Daarna ga ik terug twee gaatjes prikken in mijn blijnen om het vocht eruit te duwen en doe ik er compeed op. Ook ga ik op zoek naar de oorzaak en ik denk die wel gevonden te hebben. De achterste rand van mijn nieuwe steunzolen is iets te hoog en de dempers onder mijn hiel iets te zacht, waardoor de achterkant van mijn hiel gans de tijd tegen de rand schuurt. Ik heb er met de schaar een stukje afgeknipt en hoop het euvel zo te verhelpen. Ondertussen staat er wel een blijn ter grote van een 2 euro muntstuk op mijn hiel, en dat is natuurlijk niet in 1, 2, 3 weg.
Om 9 uur vertrek ik. Na een stukje fietspad op een oude spoorweg bedding gaat de route het bos in, om er voor de rest van de dag maar enkele keren uit te komen. Ik vindt het een erg ooie wandeling. Het weer echter maakt het vandaag wel erg moeilijk. Het regent uren aan een stuk pijpenstelen. In de helft van de namiddag komt de zon terug en wordt het iets aangenamer wandelen.
Wanneer ik omstreeks 17h00 aankom in Montfoucon en Veley, ga ik eerst langs het hotel. Dat is volzet... in het toeristenbureau wordt voor mij gebeld naar andere plaatsen in het dorp. Tevergeefs... tot ik vraag of ze ook in de buurt van Tence kan zoeken. En zo vind ik 4,5 km verder toch nog een B&B met een vrije plaats, waar ik eigenlijk met mijn gat in de boter be´ gevallen.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.