van Le Puy-en-Velay naar Monistrol d'Allier

Ik heb vannacht niet zo goed geslapen. Misschien schrik om me te overslapen en te laat in de kathedraal aan te komen. En ja, de mis was net begonnen toen ik binnen kwam om 7h02, maar ik was zeker niet de laatste. Ik stond echter wel wat perplex wanneer ik zag hoeveel mensen er aanwezig waren. Met rijtjes tellen kwam ik uit op een getal boven 125 aanwezigen, die na de gewone dienst ook allemaal bleven zitten voor de pelgrimszegen en een stempel in hun boekje. Zo een groot aantal pelgrims heb ik niet meer gezien sinds ik in Saint-Jean-pied-de-port en Santiago was. Na de mis ben ik gaan aanschuiven in de winkel om een Niam niam dodo boekje te kopen van het stuk dat ik nu ga lopen.
Daarna ga ik terug naar het hotel om te ontbijten. Om 10h00 ga ik langs een buitensportwinkel om te kijken of ze er goeie schoenen verkopen, maar helaas... het is verloren tijd.
Ik ben dus pas goed vertrokken om 10h30... veel te laat eigenlijk. Ik ga ervan uit dat de meeste pelgrims nu al enkele uren op pad zijn... maar als ik me omdraai in de eerste klim, zie ik er nog één achter mij lopen. En al snel daarna lopen er ook voor mij. Tijdens de eerste 2 uur haal ik er zeker 30 in. Dit is echt erger dan op de camino Frances in Spanje en dat had ik niet zien aankomen. De route is echt wel mooi. Maar een aantal paden zijn echt omgevormd tot beekjes waar niet doorheen te stappen valt. Alé, ik doe dat dan toch... en krijg daarna de vraag "ben jij dat die daarnet door het water liep?"
Maar zelfs ik heb soms moeten omlopen omdat het te diep werd.
Om 16h30 had ik de keuze tussen stoppen na 25 km of nog 7 km verder lopen. De man van het hotelletje belt even naar het hotel in het volgende dorp omdat het bij mij niet lukte en reserveert gelijk een kamer voor me. 
De laatste 2 uur loop ik helemaal alleen. Iedereen zit al in zijn of haar hostel te wachten op het avondeten terwijl ik geniet van dit laatste stukje. 
Om 18h30 krijg ik een kamertje, ga ik ff douchen en mijn kleren wassen en daarna erg lekker eten.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.