van Monistrol d'Allier naar Chazeaux

Heb je een tent... vroeg de man.
Gisteren, bij aankomst in het hotel, zij de eigenaar meteen dat ik voor vandaag moest reserveren. Deze morgen heb ik daar helemaal niet meer aan gedacht. Het leek ook of er keuze te over was, wanneer ik in de Miam Miam Dodo keek. 
Het was wel opvallend druk deze morgen op het pad. Echt vergelijkbaar met de camino Frances. Maar na de middag werd dat beter. Na dat ik Saugues gepasseerd was.Daar stoppen dan waarschijnlijk ook erg veel pelgrims... en terecht. Maar ik dus niet.
De route blijft best mooi en het regent vandaag eens niet. Tegen 5 uur zet ik me ergens neer en begin ikbenkele plaatsen te bellen om te slapen. Tevergeefs... alles is volzet. Zelfs wanneer ik nog 20 km verder zou gaan en in het donker aankom, heb ik nog geen slaapplaats. Volgens het boekje zou er in het volgende dorpje nochtans veel gelegenheid zijn. Maar de 3de persoon die ik aanspreek zegt dat ik alleen nog een plaats vindt wanneer ik mijn tent bij de andere tentjes zet.en gaat dan weer snel verder..aan de mensen die al in een tentje zitten vraag ik even hoe dit verder moet, en zij sturen me naar de kaasboerderij. Ik kan er mijn tent zetten en na een bezoek aan de boerderij kan ik avondeten en morgen ontbijt krijgen.
Alle andere opties waren op en dus neem ik deze graag aan. Hopenlijk kan ik een beetje slapen vannacht...

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.