van Nasbinals naar Espalion

Dit was alweer niet echt mijn bedoeling... het was wel een noodplan... al liep het dan nog helemaal anders dan verwacht!
Ik had gisteren op booking gezien dat er in Espalion een appartement vrij was. Ik wou het echter niet boeken omdat ik het te ver vond om naartoe te gaan, maar hield het in mijn achterhoofd alszijnde laatste strohalm.
Deze morgen kom ik aan het ontbijt. Er is alleen nog plaats aan een tafel van 4, maar daar mag ik van de dame die het ontbijt doet, niet gaan zitten en ze stuurt me de ontbijtzaal uit. Ik ga dus maar verder inpakken. Een half uur later kom ik terug en mag ik aan tafel. 
Om 9h30 ga ik op pad. Eerst langs de bakker en dan richting Aubrac. 
In Aubrac is het erg druk. Het is er een soort van landbouwweekeinde. Gans het plaatsje staat vol tenten en overal staan er auto's geparkeerd. Ik loop er de kerk eens binnen en ga iets eten. Daarna ben ik weer weg... echter, na 3 km merk ik op aan een paaltje met de GR-paden die ik volg, dat nr 65 er niet tussen staat. Even verder staat een wandelboom waar St.-Chély bij op staat. Met 8,2 km kan ik beter die route volgen dan terug keren. Wanneer ik 6 km verder tussen 5 huizen kom zijn de merktekens plots verdwenen. Ik vraag het even aan een vrouw die met haar zoon aan het wandelen is. Zij stuurt me in de juiste richting. Enkele kilometers verder staan er terug rood z'n witte strepen. Ik volg ze naar beneden. Wanneer ik op de autoweg kom, staat er een bord met de GR65 op. Ik kijk even in mijn boekje en op de GSM om precies te weten waar ik zit en zoe dat ik de GR in de andere richting moet volgen. Terug klimmend, kom ik de vrouw met haar zoontje terug tegen en bedank ik haar. Het is nog 14 km tot aan de Lot. Ik heb er inmiddels al 26 gedaan. 
Om 18h30 bel ik even naar de camping waar ik heen wil, want ik heb gisteren gezien dat de re eptie er om 19h00 sluit en dat ga ik maar net halen. Als antwoord krijg ik te horen dat ik er ´iet kan slapen want er is een feest en ze zitten aan hun maximum capaciteit. In dit dorp kan  ik dus niet slapen en dan komt de noodoplossing kijken. 
Het appartement in Espalion is van booking verdwenen. Ik bel naar een hotel tussen de 2 dorpen. Ik kan er slapen bij een andere pelgrim op de kamer. Maar daar heb ik niet echt zin in.
Wanneer ik hotel de Franse bel in Espalion krijg ik positiever nieuws. Ik kan er slapen, maar vanavond niet eten. Maar dat is niet zo erg. Een bed is het belangrijkste. 
Wanneer ik de Lot oversteek heb ik al 42 km gedaan en zijn het er nog 6.
I´ Espalion reserveer ik een  plaats bij de Italiaan om 21h30. Om 20h30 sta ik, na 48km aan het hotel. En om eerlijk te zijn... ik heb me al minder goed gevoeld dan vandaag. Maar morgen houd ik het toch wel een pak korter.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.