Van Saint-Julien-Chapteuil naar Le-Puy-en-Velay.

Het eerste doel is berijkt. Misschien één van die plaatsen waar erg veel pelgrims naar uitkijken. Al is het voor een groot deel omdat dit hun beginpunt is op de weg naar Compostela. Ik heb het eens ruwweg uitgerekend en schat dat ik aan dag 73 toegekomen ben sinds ik thuis aan de GR5  begon. (Gerekend tot aan het meer van Genève) 
Wanneer een gemiddelde dag dan net onder de 30 km ligt, ben ik al ongeveer 2000 km onderweg. Nog 1500 te gaan. Ik zit al voorbij de helft.
De etappe van vandaag liep iets te veel over het asfalt. Maar de eerste blik op Le Puy is zo betoverend...
Eenmaal aangekomen heb ik mee eerst een schuilplaats gezocht voor een erg felle regenbui. Daarna ben ik de rocher Saint-Michel opgewandeld om vervolgens naar de kathedraal te stappen. Ik blijf dit toch wel een uitzonderlijke plaats vinden. En ik vind het nog specialer wanneer je er te voet toekomt. 
Na dat ik mijn rugzak heb gedumpt in het hotel, ga ik terug de stad ik om tot aan (en in) het Maria-beeld te gaan. Daar eindigt mijn bezoek aan Le Puy vandaag. Morgenvroeg om 7h00 naar de mis, en daarna ontbijten en op het gemakje verderstappen.




Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.