olavspad dag 2: Varphaugen naar Vollheim

Ik lag nogal laat in mijn bed gisterenavond. Toch was ik mooi op tijd wakker deze morgen voor het ontbijt van 8h30. Er zaten ook nog 2 mensen uit Zwitserland.  Na een korte babbel zijn zij vertrokken en even later stond ik ook, gepakt met de rugzak, klaar om te vertrekken. 
De eerste kilometers gaat het pittig omhoog over een leuk pad. Daarna daal ik af naar de rivier, om de weg te vervolgen over het fietspad. In Otta ga ik op ziek naar een brood en bananen. Wanneer ik er terug vertrek ben ik het spoor bijster. Nochtans is het helemaal niet zo moeilijk. 
Alweer gaat het kilometers ver over het asfalt. Net voorbij Sel wordt het eindelijk terug verharde weg. Het is ondertussen onophoudelijk beginnen regenen. 
Iets na vier moet ik kiezen tussen stoppen of nog 12 km verder gaan. Ik kies om door te gaan en denk dat ik dan omstreeks 19h00 op mijn bestemming ga aankomen. Maar dat is niet het geval. De weg wordt veel uitdagender en mooier om te lopen. Om 19h00 zakt de temperatuur op korte tijd naar beneden en even later begint het terug te regenen. Tegen 20h30 kom ik, na een lange dag op mijn bestemming aan en is er gelukkig nog een hutje vrij voor mij. 
Ik krijg ook info over morgen. De hut waar ik naartoe wou is nog niet open. Het wordt zo morgen kiezen tussen 15 km of een erg lange regendagen...

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.