olavspad dag 3: Vollheim naar Furunhaugli

Deze morgen word ik wakker met het getik van de regen op het dak. Na enig uitstelgedrag, loop ik om 9h30 door de regen. In de voormiddag wisselt asfalt af met mooie boswegen.
S middags doe ik ik Dovre inkopen voor 3 dagen, want in het gebied waar ik naartoe ga is er helemaal niets.
Daarna gaat het bergop naar het prachtige Dovrefjell, waar ik drie a vier dagen door trek. Het regent alweer en de wegen zijn zompig. Maar het wordt met elke pas die ik zet mooier. 
Eenmaal boven staat er een ijzig koude wind. En blijf ik ook wanneer het droog is in mijn regenkleding en met handschoenen aan verder lopen. Na 30 km sta ik voor een gesloten deur. De pelgrimsherberg gaat pas open in juli en dus ga ik nog 8 km verder. Daar kom ik om 21h30 aan en neem ik een lekker warme kamer. 

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.