olavspad dag 4: Furunhaugli naar Kongsvold

Mijn idee van 30km wandelen op een dag is blijkbaar anders dan bij andere mensen. Maar na gisteren en vandaag moet ik het misschien ook wel een beetje bijstellen. Wanneer je 6 uur door moosachtige paden hebt geploeterd om 16 km verder te komen dan het vertrekpunt is 30km een hele opgave. De tweede helft van de dag ging over een eeuwenoude grenspas tussen Dovre en Oppdal, gevolgd door minder, maar toch nog voldoende moosachtige paadjes. Volgens een man die nieuwe knuppelpaden aan het aanleggen was, lag er tot 4 dagen geleden nog sneeuw op de zompige paden. Dat verklaart al veel.
Maar er valt wel wat meer te zeggen over de wandeling van vandaag. De omgeving waar ik vandaag was is echt adembenemend mooi. Wanneer ik in 2008 met de motor door Noorwegen reed, vond ik dit land al geweldig en nu weet ik weer terug waarom. Al valt dat niet altijd gemakkelijk te beschrijven of op foto vast te leggen. 
Morgen komt er nog één dag op deze hoogvlakte. Daarna is het afdalen naar oppdal en kom ik nog eens even in het land van de trollen. 

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.