Olavspad dag 7: van Fagerhaugen naar Stamnan

De wekker moest me deze morgen niet wekken. Om 7h15 was er een kraan net voor mijn raam asfalt van de parking aan het schrapen. Mijn hoofd had nochtans graag wat langer blijven liggen. Na wat brood met een banaan en het inpakken van mijn spullen ga ik er vandoor. De man met zijn kraan heeft dan net zijn werk gedaan.
De route vandaag is niet bepaald spectaculair. De weg waar ik gisteren namiddag over liep, gaat nog 15 km verder. Daarna wisselen asfalt en boswegen elkaar af tot aan de Orkla.daar zet ik me in een  vissershutje aan het water om even na te denken waar ik vandaag naartoe wil. Tot 8 Spaanse vissers mijn rust komen verstoren.
Ik besluit naast de Orkla te blijven lopen in de hoop dat ik vanavond alsnog een slaapplaats vind. Deze die ik gebeld heb, neemt de telefoon niet op. Wanneer ik de Orkla over steek en aan de grote weg kom, besluit ik toch om voor zekerheid te kiezen. Er staat een busstop,  maar in afwachting van de bus probeer ik te liften. Met de 5de auto ben ik op weg naar Berkàk, waar ik net op tijd een kamer heb om de Belgen te zien voetballen die onterecht verloren zijn.
Morgenvroeg neem ik de bus terug naar een dorpje voorbij mijn eindpunt van vandaag en dan is het nog 101 km.

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.