Olavspad dag 8: Rennebu naar Lokken Verk

Deze morgen neem ik, samen met 2 klassen kleine schoolkinderen, de bus naar Rennebu. Dat is een plaatsje 5km voorbij het kruispunt waar ik gisteren mijn lift had. Waar ik gisteren gestopt ben, stapt er nog een rugzaktoerist op. In Rennebu stapt iedereen om 9h00 uit de bus. Het pelgrimscentrum gaat pas open binnen een uur. Maar daar ga ik niet op wachten.
De andere pelgrim is een Noor die perfect 2- talig is. Wanneer ik hem uitleg dat ik de slaapplaats voor vandaag niet kan bereiken, belde hij even rond.  Ik moet een mail sturen naar een emailadres en zal dan bevestiging krijgen. We stappen verder. Even later krijg ik een mail terug. Ik kan via de bijgevoegde site reserveren. Alles loopt goed, behalve het betalen. Her bakje om de betaling te bevestigen ligt thuis. Even later kom ik de man weer tegen. Nat van het zweten, zittend op een bankje. Ik leg hem mijn probleem uit en hij vraagt of ik geld bij heb. Dan regelt hij mijn kamer met zijn bankkaart en betaal ik hem in cash. De bevestiging komt en ik ben blij dar ik een slaapplaats heb voor vannacht.
Hij gaat verder en ik neem even een pauze. Ik zal hem niet meer terug zien. 
De zon schijnt nog, maar er bollen erg grote wolken op. Om 14h00 begint het te onweren. Tussen 15h30 en 16h30 ga ik schuilen voor het onweer. Daarna ga ik verder in de plensende regen. Om 20h00 kom ik aan op mijn bestemming voor vandaag. Voor het eerst met natte voeten van de overmatige regenval.
Ps. Mocht er morgen niets op mijn blog verschijnen, dan zal ik dat overmorgen proberen te compenseren. 

Populaire posts van deze blog

Olavspad dag 1: Vinstra naar Varphaugen

van Genève naar Mont-Sion

van Lachapelle-Marival naar Rocamadour.